Recenzia: MTB svetlo Lezyne Multi Drive 1000 zaženie nočných démonov

Svetlo Lezyne Multi Drive 1000

Dni sa nám poriadne skrátili, ale niektorí z nás ešte neplánujú odložiť bicykel na zimný spánok. Kým príde čas na lyže, je bicykel stále super spôsob na udržanie kondície a spálenie zbytočných kalórií. Len sa treba dobre obliecť a samozejme svietiť. Ak si chceme zajazdiť v teréne aj počas krátkych dní, je dobré mať kvalitné svetlo, ktoré dobre svieti a niečo vydrží. Jedným z takýchto svetiel je novinka od firmy LEZYNE – svetlo Multi Drive 1000.

Svetlo Lezyne Multi Drive 1000 na prilbe

My vám svetlo Multi Drive 1000 predstavíme v recenzii Matta Millera z portálu singletracks.com.

Svetlo Lezyne Multi Drive 1000

Špecifikácia

  • Samostatné svetlo a AKU batéria s káblom 89 cm
  • Telo svetla z CNC opracovaného hliníka s výborným odvodom tepla
  • Vysokorýchlostné USB nabíjanie s kapacitou 2 Amp
  • Rozsah svetelného toku 150 – 1000 lumenov
  • Režimy blikania a stabilnho svietenia
  • Výdrž batérie 3-18 hodín v závislosti od režimu svietenia
  • Doba nabíjania 4-8,5 hodiny v závislosti od použitej účinnosti nabíjania
  • Celková hmotnosť 288 g, samotné svetlo 73 g
  • Doporučená MOC : 169,95 EUR

Tabuľka módov Lezyne Multi Drive

Svetlo na prilbu aj na riadítka

Keďže svetlo Lezyne Multi-Drive sa dodáva s externou AKU batériou, prvá otázka bikera je, kam batériu umiestniť. Jazdec má viac možností: umiestniť svetlo aj batériu na helmu, svetlo na prilbu a batériu do ruksaku, alebo svetlo na riadítka a batériu na hornú rámovú rúru. Osobne sa mi najviac páčila možnosť so svetlom na riadítkach a batériou na ráme, ale ako som uviedol, naozaj existuje veľa možností.

Najväčší boj, ktorý som v poslednej dobe zvádzal so svetlami na prilbe, je rušenie systému MIPS. Väčšina svetiel, ktoré som použil, sa upevňuje pomocou pásky so suchým zipsom a nie je ľahké umiestniť popruh pod žltú vrstvu MIPS a nájsť otvory presne na dĺžku popruhu. Najjednoduchšie je ísť rovno cez žltú plastovú vrstvu MIPS, čo samozrejme obmedzí správnu funkciu systému MIPS.
Myslím, že najlepšie by to fungovalo s nalepovacím GoPro držiakom na prilbu, pretože svetlo Lezyne Multi-Drive obsahuje rozhranie GoPro. Také obsahuje tiež držiak Lezyne Direct-X Lock na riadítka pre kompatibilné doplnky.

Lezyne Multi Drive 1000

Ja používam prilbu s MIPS systémom a preto mi prišlo vhodnejšie svetlo Multi Drive 1000 – a akékoľvek iné podobné svetlo – umiestniť na riadítka.
Obsluha svetla je jednoduchá. Stlačte tlačidlo na batérii a podržte tlačidlo na samotnom svetle a svetlo sa rozsvieti. Rýchlym opätovným stláčaním tlačítka na svetle prepínate medzi šiestimi módmi svietenia o rôznej intenzite. K dispozícii je jasnejšie denné blikanie, jemnejšie nočné blikanie, tri režimy svietenia s intenzitou 150, 250 a 500 lumenov, a režim overdrive, ktorý vám osvetlí trail pri nočnom zjazde silou 1000 lúmenov. Ostatní cyklisti na trialoch si vás pri tomto režime určite pomýlia s rútiacou sa sanitkou.

Na trailoch

Je ťažké si predstaviť niečo viac frustrujúce pri nočnej jazde než svetlo, ktoré nefunguje tak, ako ste si predstavovali. Veci okolo sa môžu zdať zrazu strašidelné, keď batéria stratí šťavu. Mne sa v tmavom lese hneď začne do hlavy vkrádať paranoja o horských levoch. Som si istý, že šance na stretnutie sú rovnako zriedkavé ako útok žraloka, ale oni sú tam vonku takisto ako ja.
Lezyne Multi-Drive zmiernil tento strach viac ako akékoľvek iné svetlo, ktoré som použil. Výdrž batérie je vynikajúca, lúč svetla je jasný a hlavne je spoľahlivé.
Poskytuje biele svetlo s dobrým pokrytím, s pevným a stálym lúčom. Zorné pole je dostatočne dlhé na to, aby ste sa nemuseli obávať ani pri rýchlej jazde, hoci väčšina z nás má v noci väčší rešpekt.

Svetlo sa samozrejme zahrieva, hlavne v režime overdrive, ale zdá sa, že rebrovaný dizajn na hlavovej jednotke zmierňuje prehriatie, pretože umožňuje lepšie chladenie.

Existuje niekoľko vecí, ktoré by sa ešte na tomto svetle dali vylepšiť, ako napríklad otočná hlava, ktorá by umožnila otáčanie svetla do strán. Pri šírke lúča, ktorý Multi-Drive poskytuje, by to asi nebolo veľké zlepšenie, ale ak by som bol naozaj vyberavý v tom, akým smerom je svetlo nasmerované, tak by som mu to vytkol.
Opäť platí, že pripevnenie držiaka svetla na prilbu so systémom MIPS je niečo, na čom by mali výrobcovia svetiel popracovať, pretože to nie je problém špecifický len pre Lezyne. Je to len oblasť horskej cyklistiky, ktorá sa zmenila a produkty, ktoré sú určené pre túto oblasť, sa budú tiež musieť zmeniť.

Záver

Svetlo Lezyne Multi Drive 1000 je serióznym svetlom pre serióznych nočných jazdcov. Dostanete v ňom silné, jasné osvetlenie so spoľahlivosťou a dlhou výdržou batérie. To z neho robí skvelé svetlo na odvrátenie démonov (alebo skál a koreňov) pri jazde v noci.

Ak sa vám článok páčil, kliknite:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *