Dlhodobý test plášťov Panaracer Race A Evo

Plášť Panaracer Race A Evo

Už nejakú tú dobu mám na svojom cesťáku obuté, a ako my amatéri hovoríme, že „pologalusky“ (tento termín nemajú radi profi cyklisti 🙂 ) značky Panaracer Race A Evo.

Najazdil som na nich už niekoľko tisíc km aj v nepriaznivom počasí, aj na horšom asfalte, aj na prachu a zatiaľ k plnej spokojnosti. Tento model cestného plášťa som si vybral aj preto, že má zvýšenú ochranu proti defektu, pod dezénom je kevlarová páska. Asi tento systém naozaj funguje, pretože doteraz som defekt naozaj nedostal a to som sa pár krát nevyhol sklu, či iným ostrým predmetom na ceste.

Model Race A Evo  je asi najuniverzálnejší z modelov Panaracer Race Evo, to Áčko v názve znamená, že je to plášť „All Around“, teda na každý povrch, či do každého počasia, zároveň má ochranu proti prepichnutiu a rozumnú výdrž dezénu. Za seba a z mojich skúseností môžem povedať, že po pár tisíc odjazdených kilometroch dezén vykazuje naozaj malé opotrebenie a plášte rozhodne ešte nepotrebujú výmenu. O tom svedčia aj obrázky na konci tejto recenzie. Ale musím pripomenúť, že pred každou jazdou si kontrolujem tlaky a hustím na min. 9 Barov. Skrátka, nejazdím na podhustených, mäkkých plášťoch, čo by bolo na úkor ich životnosti.

Panaracer vyrába ešte model L- ten je najľahší, váži len 180 g a model D, ten je zas najodolnejší.

Vlastnosti plášťa Panaracer Race A Evo

U modelu A výrobca uvádza hmotnosť 210 g, ja som odvážil 215 g. Samozrejme, vždy sú to približné hmotnosti, tak to aj uvádza výrobca. Každopádne, hmotnosť 215 g je určite dobrá a ja „negramár “ som spokojný..  🙂

Plášť Race Evo A sa výborne odvaľuje, plášte za jazdy vydávajú príjemný šumivý zvuk. Pár krát som trafil zlé počasie, resp. počas jazdy ma zastihol dážď a aj keď dezén nemá nejaké drážky na odvod vody, nešmýkal som sa na asfalte v zákrute a plášte ma podržali aj v týchto podmienkach. Nemal som som z týchto plášťov strach, ale asi nemusím pripomínať, že sa treba vystríhať mokrých vodorovných bielych značení na cestách, tie dokážu niekedy narobiť adrenalín, tam to šmýka a slušne. To sa však týka hocijakej značky plášťa.

Rozmery

Možno si na fotkách všimnete, že na bicykli nemám obutý rovnaký rozmer plášťov. Vpredu mám 700x23C a vzadu 700x25C. Originál plášte inej konkurenčnej značky mali rozmer 700x23C na obidvoch kolesách.Túto značku teraz prakticky každý výrobca obúva, lebo je to asi „IN“, tak tie som po pár kilometroch vyhodil, lebo boli hlučné a aj na suchom asfalte v zákrute dokázali neprijemne šmyknúť.

Ja som si dozadu obul rozmer 700x25C kvôli väčšej stabilite a aspoň trocha väčšiemu komfortu. Dopredu som tiež chcel šírku 25 mm, ale konštrukcia prednej vidlice na mojom cesťaku už trocha protestovala, priestor medzi plášťom a vidlou bol naozaj minimálny a z toho som nemal dobrý pocit. Toto je však individuálny prípad.

S obúvaním  Panaracer Race A Evo nebol problém, ako vidíte na fotkách, plášte majú skladaciu pätku, celkom v pohode sa nechajú prevliecť cez ráfik. Počas hustenia sa pekne po obvode vyrovnajú, na vizuálnu kontrolu slúži viditeľná čierna ryska. Plášte po patričnom nahustení neháďžu.

Tieto plášte sa vyrábajú v Japonsku. Firma Panaracer sídli v Japonsku a má viac ako 50 rokov skúseností s výrobou vysoko výkonných pneumatík na bicykle, nielen na cesťáky, ale robia fakt kvalitné plášte aj na MTB, alebo aj na stále populárnejšie hybridy cesťák/ MTB- Gravely.

Verdikt

Záverom s čistým svedomím môžem napísať, že mám pozitívne skúsenosti s pneumatikami Panaracer Race A Evo a určite Vám ich odporúčam, aby ste ich vyskúšali, ak hľadáte plášť, ktorý poskytuje viac ochrany, má dobrú stabilitu a prilnavosť, nízky valivý odpor s dobrou hmotnosťou a to všetko za rozumnú cenu.