Test nového RM Blizzard 90-27 2019 naostro v Saalbachu

Rock Machine Blizzard 90-27

Rock Machine to na budúci rok opäť posúva ďalej!

Konkrétne v sekcii nazvanej „Edge“ s modelmi BLIZZARD.
Prvé stretnutie s najvyšším modelom Blizzard 90-27 2019 prišlo celkom skoro a to už začiatkom júla, kedy som mal možnosť tento stroj testovať. Prišlo to práve vhod, keďže sme mali s partiou naplánovanú bikovú dovolenku. Cesta sa nám síce návštevou sídla Slogeru – oficiálneho dovozcu Rock Machine – v Leviciach o niečo predĺžila, ale už sa vám niekedy podarilo vyloviť úplne novučký bike z obrovskej krabice, nahodiť ho na nosič a trieliť rovno na lanovky do rakúskeho Saalbachu?? Taaakže.. narovnať riadítka, nahodiť pedále, dofúkať gumy a tlmenie na požadované parametre.. však to poznáte, už sa neviete dočkať! V lanovke je konečne dostatok času na rýchly bike-check.

Pohoda na Saalbachu

Na prvý pohľad táto mašina pôsobí veľmi dravo, viac do freeride-u ako všestranné šlapacie enduro. A za to môže jednoznačne najmä pružinový tlmič RS Super Deluxe Coil RTRO a mohutné pneumatiky. Ako prvý trail na rozjazd sme si dali 5,5 km dlhý kamenistý Hacklberg, na ktorý nadväzuje 1,8 kilometrová flowka s názvom Buchegg trail.  Po úvodnom kilometri prvého trailu však sekám prednú dušu s obavami, koľko rezervných máme ešte so sebou. Upotený teda fúkam 2,5 palcový balón WTB CONVICT LIGHT na 2,5 baru a už nie som tak presvedčený, či ide o správnu voľbu na takýto bike.

Čo je nové na modely Blizzard 90-27 2019

Pružina na novom modely Blizzard 90-27 bola pre mňa veľká zmena, no práve v takomto drsnom bikeparkovom prostredí som ocenil plynulý hlboký chod a citlivosť zároveň, čo z neho robí také malé  hravé „déháčko“ :). Aj samotná vidlica Rock Shox Lyric RS tomu napovedá so svojím 170 mm zdvihom a mierne pokladá hlavový uhol. Pocit nekonečného chodu mi dodáva istotu v strmších pasážach a na väčších poletoch. Pri štelovaní bajku som sa trošku „zabavil“ s diaľkovým ovládaním tlmiča, kým som zistil, ako funguje. Žiadna páčka, ale gripshift! Ja som z tých, čo tvrdia „čím menej káblov, tým lepšie“, takže moja prvá myšlienka bola, či to bude možné odmontovať. (Poznámka: Uchytený bovden mi konečne prezradil, k čomu majú slúžiť tie dve skrutky pod hornou rámovou trubkou J ). Po niekoľkých výšlapoch do kopca sa však ukázalo, že je to veľmi praktický a pohodlný systém uzamykania. Prekvapivo pevne zamkne tlmič, takže vynaložená energia sa bez straty prenáša priamo na pohyb vpred. Ak by ste si však chceli vymeniť gripy za iné, budete nútení upraviť ich dĺžku voči otočnej rukoväti.

RM Blizzard 90-27 na trailoch1000 výškových metrov úvodného zjazdu bohato postačilo na zabehnutie štvorpiestových bŕzd TRP Trail SL HD-M825. V porovnaní s minuloročným modelom Blizzardu, na ktorom boli použité Slate G-Spec HD-M820, sú tieto brzdy určite účinnejšie, čim získal ďalšie plusové body. K zvýšeniu účinnosti dopomohol tiež 203 mm kotúč osadený na prednom kolese. Praktické skrutky na nastavenie vzdialenosti páky od gripu bez použitia náradia určite mnohí ocenia. Naviac, pravá strana je obohatená o takzvaný MatchMaker = jedna objímka držiaca brzdovú páku a radenie GX EAGLE.

Zvládne bez problémov aj výšľapy

Napriek vyššiemu zdvihu a pružine sa bicykel Blizzard 90-27 s 12 rychlostným pohonom GX Eagle od SRAM-u stále drží v enduro kategórií. „Orliu“ sadu dopĺňajú kľuky s 32 zubovým prevodníkom. S príchodom novej rady NX však Blizzard 2019 dostal oproti minulému ročníku lacnejšiu kazetu PG-1230 a pribral tak jemne na váhe. Montovaná je na Shimano orech, čo znamená, že rozsah začína na 11-tich zuboch a končí najväčším pastorkom s 50 zubmi. I keď Saalbach je hlavne o lanovkách, v klasickom trailovaní a šlapaní vôbec nezaostáva. Pri úmornom točení pedálmi bol nádherný pocit mať po „42z“ prevode v zálohe ešte „päťdesiatku“. Navyše, s takýmto prevodom som sa v prudkom stúpaní na Westgipfel takmer vyrovnával elektrobajkom. Plynulé a presné radenie, v tom je Sram stále výborný. Časom sa ukáže, či sa im vydaril aj ich vlastný nový štandard na stredové zloženia pod názvom DUB, ktorý je použitý aj na tomto bicykli.  

Teleskopická sedlovka je samozrejmosť

Na rôzne odvážne farebné kombinácie sme si u Rock Machine už celkom zvykli. BLIZZARD 90-27  2019 sa oproti minulému roku farebne nemení a zostáva tak v decentnej (ale určite nie nudnej) šedomodrej so žltými a čiernymi prvkami. Nepatrná zmena nastáva u teleskopickej sedlovky, ktorá je dnes už neodmysliteľnou súčasťou takýchto bicyklov. Už tu nenájdete Race Face, zastúpila ho značka ONE, nenápadná a funkčná, bez najmenších náznakov komplikácii. Na 17″ ráme, označenom veľkostne ako M, sa montuje so 125 mm zdvihom, na väčších veľkostiach pravdepodobne nájdeme moderných 150 mm. Vnútrom rámu vedené diaľkové ovládanie ma praktickú páčku, uchytenú na riaditkách pod ľavým gripom.

Dojmy z jazdy na novom Blizzarde 90-27

V Saalbachu som bol naposledy pred 4 rokmi. Lokalita sa za tú dobu viac-menej nezmenila, môj štýl jazdenia však áno. Z bikeparkového jazdenia s déháčkom som kompletne prešiel na trailové. Blizzard ukázal, že s prehľadom znesie dlhé a ťažké traily a trate na úrovni zjazďáku, občas dokonca aj rýchlejšie ako iní „pružinári“ :). Návratom z dovolenky testovanie ešte zďaleka neskončilo. Vyklepané ruky z rozbitých rakúskych tratí boli za dva dni zregenerované a my sme boli opäť pri chuti, tak sme sa vybrali do našich okolitých kopcov. Tohtoročné leto prialo na počasie a za pomerne krátku dobu sme toho stihli celkom dosť pojazdiť. Či už obľúbenú klasiku – Rychlebské stezky, Kálnicu, Malú Fatru, ale aj spoznať nové, rozrastajúce sa trailcentrá ako napríklad Turzov trail alebo Bike Park Ričky v Orlických horách. Jednoznačne však najväčší hardcore bola slovinská Jamnica a rakúsky Petzen, kde sa tento rok jazdila aj svetová enduro séria.

Na záver

Či išlo o technické jazdenie alebo bikeparky, rýchle zjazdy, strmé pasáže, prírodné traily plné kameňov a koreňov alebo vyšejpené flowky so skokmi a dropmi, Blizzard 90-27 si so všetkým hravo a s prehľadom poradil. S váhou sa síce neprebije na popredné priečky, no stabilita, pevnosť a jazdné vlastnosti sú popredné výhody za prijateľnú cenu. K záveru by som už len spomenul, že enduro bajky sú v dnešnej dobe veľmi populárne práve svojou všestrannosťou, ktorou sa môže pýšiť aj tento vydarený stroj.

Biku zdar, ozzi

Ak sa vám článok páčil, kliknite:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *